Samsung Electronics este cel mai valoros brand din Coreea de Sud

2225

Samsung este cea mai valoroasă marcă din Coreea de Sud, după o creștere record avută în ultimul an.

În fiecare an, liderul în evaluarea și strategia de consultanță, Brand Finance, apreciază mărcile a mii de companii din lume. Se evaluează puterea unei mărci (pe baza unor factori cum ar fi investițiile de marketing, familiaritatea, preferința și durabilitatea) pentru a determina ce proporție a veniturilor unei firme contribuie la cunoașterea numelui de marcă. Aceste lucruri sunt urmărite în permanență pentru a determina valoarea mărcii.

Cele 50 de marci cele mai valoroase din Coreea de Sud sunt incluse în lista întocmită de Brand Finance, South Korea 50.

Samsung iese în evidență ca fiind cel mai valoros și puternic brand din Coreea de Sud. Valoarea mărcii sale a crescut cu 12%, ajungând la 51,4 miliarde de dolari – de peste cinci ori valoarea celei de a doua mărci clasate pe locul doi!

Producătorul de mașini Hyundai este al doilea mare brand din țară. Valoarea mărcii sale a fost estimată la 8,8 miliarde dolari, iar pe trei se află LG Electronics.

Samsung Fire & Marine, subsidiara Samsung este cel de-al doilea brand cu cea mai rapidă creștere din Coreea de Sud în acest an, a crescut cu 42%, până la 2,7 miliarde USD. A avut un impresionant an 2016; profitul operațional a crescut cu 209% față de anul precedent, vânzările au crescut cu 3,2%, iar profitul net a crescut cu 213,3%. Performanțele acestei componente a gigantului Samsung au dus și ele la rezultatul incredibil obținut de Samsung Electronics Co.

Coreea de Sud a fost clasată și ea între primele zece branduri, ca națiune, între cele mai valoroase țări din lume, după o creștere record. SUA, China, Germania, Japonia, Anglia, Franța, Canada, India și Italia sunt primele nouă țări din acest clasament.

Brand Finance este o firmă independentă de consultanță în materie de evaluare a afacerilor. Fondată în 1996 are sediul la Londra. Oferă consultanță celor mai puternice și valoroase firme de pe piață privind modul de maximizare a valorii prin gestionarea eficientă a mărcii lor. Brand Finance are filiale în toată lumea, în SUA, Asia, Africa și Europa. Are reprezentanță și în România.

David Haigh, CEO al Brand Finance, a spus: „Ochii lumii se află în prezent ațintiți spre situația din peninsula coreeană și este vital ca valoarea și reziliența mărcilor sud-coreene să fie recunoscute. Succesul lor a contribuit la creșterea record a brandului națiunii Coreea de Sud. După ce a crescut anul acesta cu 43%, la 1,8 trilioane de dolari, Coreea de Sud s-a alăturat clubului celor mai importante zece branduri de top din lume„.

Cu anul record avut de Samsung, nu va fi surprinzător dacă valoarea mărcii sale va crește și mai mult în următoarele trimestre.

SURSĂBranbFinance