Samsung a înregistrat „Galaxy Watch” și „Galaxy Fit” ca marcă

69

Samsung a depus recent o cerere de marcă comercială pentru „Galaxy Watch” și „Galaxy Fit” la United States Patent and Trademark Office (USPTO), sugerând că acestea ar putea fi numele care urmează să fie purtate de unele dintre viitoarele produse ale companiei. Mai exact, gândul ne duce la următorul smartwatch important de la Samsung – Samsung Gear S4 – care ar putea fi lansat ca Samsung Galaxy Watch.

Dacă această schimbare în denumire se va face, aceasta ar însemna o schimbare destul de serioasă a numelui brand-ului de ceasuri de la Samsung. În timp ce numele „Galaxy” este acum sinonim cu un smartphone Samsung, aici, când vorbim de Galaxy, este vorba doar despre telefoanele și tabletele companiei.

În schimb, în ​​ultimii ani, Samsung a căutat în permanență să-și întărească marca comercială „Gear”. Prin urmare, am putea presupune că Samsung este posibil să renunțe la alte denumiri în favoarea aducerii diferitelor sale linii de produse inteligente portabile sub brandul său de produs cel mai bine cunoscut – Galaxy. Este la fel de probabil ca aceasta este doar o cerere de marcă în scopuri administrative.

Nu este prima dată când Samsung a înregistrat marca „Galaxy Watch”, sau „Galaxy Fit”. Deoarece ambele au fost înregistrate anterior și în 2013 și respectiv 2011. Cu toate acestea, de atunci, în 2015 pentru Galaxy Watch și în 2014 pentru Galaxy Fit, USPTO a catalogat cele două mărci ca fiind „abandonate” și „moarte”.

USPTO – United States Patent and Trademark Office. Este o agenție guvernamentală cu sediul în Alexandria, Virginia. A fost înființată la 2 ianuarie 1975. Conform constituției SUA misiunea USPTO este promovarea „progresului industrial și tehnologic în Statele Unite și consolidarea economiei naționale„.

USPTO a specificat de mai multe ori că există o serie de motive pentru care cererile de brevete sunt trecute ca abandonate, unele dintre cele mai frecvente motive fiind lipsa unui răspuns în timp util la o scrisoare trimisă de USPTO pentru lămurirea unor neclarități sau nedepunerea unei „Declarații de utilizare”.

Deși, așa cum am menționat, acestea sunt doar două exemple de motive pentru care mărcile comerciale sunt clasificate ca abandonate, în ambele cazuri, existența și abandonarea ulterioară a mărcilor pentru care a fost depusă o cerere de brevet poate fi reactivată cu o cerere. Această nouă cerere poate fi mai mult o reactivare a cererii decât o indicație a lansării imediate a produsului sau rebranduiri lui.

Având în vedere faptul că între mărcile comerciale a două generații există doar modificări minore, cum ar fi stilizarea numelor „Galaxy Watch” prezentat acum sub numele de „Samsung Galaxy Watch” idea rămâne și poate fi exploatată la un moment dat de Samsung.